חתונה בבית

כיצד לתכנן חתונה בבית או בחצר?

 הייעוץ במאמר זה מכסה נושאים כמו איך לבחור קייטרינג, כיצד להימנע ממתח בזמן הפקת האירוע, כיצד להימנע ממלכודות, איפה אפשר לחסוך כסף ואיפה לא כדאי לנסות לחסוך כסף.

1. האם כדאי לערוך חתונה בבית?

ישנם מספר יתרונות מובהקים לעריכת חתונה קטנה בבית. ראשית, זה חסכוני מאוד לעומת הפקת אירוע בגן אירועים או באולם וזאת לא רק בגלל החיסכון בהשכרת המקום. האוכל והאלכוהול, (החלק היקר ביותר) יהיו חלקיק קטן מן העלות הכוללת והחיסכון שנוצר שווה ערך לירח דבש מפואר או חלק נכבד מקניית מכונית חדשה. שני, זה אינטימי. המארחים ואורחי מסיבת החתונה כנראה יהיו רגועים יותר בסביבה מוכרת. עבור אנשים רבים, אירוע בגינה יפה, סביב בריכה או מתחת לעץ אהוב בחצר האחורית זה בדיוק המקום המושלם. בהתחשב בתפאורה הביתית האירוע יכול ללבוש מראה חם ונינוח או יוקרתי ומרהיב.

שלישית, זה מהיר וקל לארגון. בעוד שיש אנשים שאוהבים את הרעיון בו יצטרכו לבלות עשרה חודשים בתכנון אירוע חתונה, אחרים לא רוצים לשחק את משחק ההמתנה ויתרון נוסף קשור בכך שזה נותן לך גמישות רבה על מי שאתה מזמין. האמירה "אנחנו עורכים טקס אינטימי בבית" נותן לך את היכולת להגביל את מספר האורחים מבלי לפגוע באנשים.

2. מה לומר לאנשים?

המונח " חתונה בחצר האחורית " או "חתונה בבית" משמש בדרך כלל לתיאור האירוע אך ניתן לקרוא לאירוע בכל שתחפצו.


3. כמה אורחים?

פחות מ -100 אנשים, אתם חתונה קטנה. ברמה הזאת לא הכרחי לשכור מפיק לאירוע.אם יש יותר מ 100, מומלץ להעסיק מנהל לאירוע החתונה. קחו למשל את הגודל של הבית שלכם, האם יש מספיק מקום לכולם להתאסף לטקס? כמות של כ- 100 אנשים מצריכה חלל של כ- 40 מטרים רבועים. אל תשכחו שיש לכם את האפשרות להעביר ריהוט לחדר אחד כדי ליצור חלל במקום אחר. במידת הצורך, פנו מקום גדול יותר או הזמינו פחות אורחים. הייעוץ הניתן כאן מניח שאתם בקטגוריה של פחות מ 100 מוזמנים.


4. כיצד לחסוך כסף על קייטרינג?

עריכת החתונה בבית כנראה הולכת לחסוך לכם כמות גדולה של כסף. באינדקס חתונות יש ספקי מזון שונים. נסו לקבל המלצה מחבר שהשתמש בשירותי קייטרינג לאירועים קטנים הבחירה בין מגשי אירוח, תפריט קוקטייל או מזנון בופה יכול לשנות משמעותית את עלות האוכל באירוע, ובהתאם לכך הגשת המזון הרבה יותר פשוטה. תפריט קוקטייל או קייטרינג גורמה בסגנון בופה ברמה קולינרית גבוהה הוא רעיון הרבה יותר טוב מאשר אוכל זול ופשוט בהגשה אישית. תוכלו להשקיע יותר כסף על המנות והאורחים שלכם יעריכו את זה.

סוג של חזרה ברורה אבל גזירה על רשימת האורחים הולך לחסוך לך כסף.

אם החלטתם לקיים ארוחה מלאה צפו כי עלות האוכל והאלכוהול עשויים להסתכם בכ -50% מהתקציב לאירועכולו. אם אתם בוחרים בתפריט קוקטייל או בופה ניתן להוריד ל 30%.

לחצו כאן לעוד מידע על קייטרינג עד הבית


5. מה יעשה את ההבדל הגדול ביותר בהפיכת האירוע להצלחה?

הגישה שלך. לא הנסיבות, לא מזג אוויר, לא אם כל אחד מופיע, אלא הנכונות שלך להירגע ביום האירוע ולהיות שמחה. האמת היא, אם אתה מתוח ולחוץ על מה יקרה, תמצא תמיד משהו להיות לחוץ עליו. אז לא להילחץ, לתת לדברים לזוז בקצב טבעי (זה לא משנה אם הכלה מאחרת או הנאום של הדוד משה ארוך מדי), העסיקו את בעלי המקצוע המנוסים ביותר, אנשים שתוכלו להקשיב לעצות שלהם ולסמוך עליהם להתמודד ולפתור כל בעיה שעלולה להיווצר באירוע. אל תשכחו לעשות כיף! הרבה מהתכנונים שעושים, לא יקרו בדיוק כפי שאתם מצפים, רצוי לנהל את הציפיות שלכם לפי זה. אם משהו משתבש, תנו לזה להיות חלק מן הזיכרונות שלכם, לא סוף החיים כפי שאנו לפעמים חושבים.


6. איפה להתחיל?

עבור אירוע בגודל זה, איש קייטרינג מנוסה יוכל לעזור לכם בתכנון החתונה כולה ולפתור כמעט כל שילמה בנושאים הקשורים לציוד, מזון ומשקאות.


7. טיפים לבחירת קייטרינג

באופן אידיאלי טעמת את האוכל שלהם באירוע אחר. האפשרות הבאה הטובה ביותר היא המלצה מחבר אמין. להלן מספר שאלות שתרצה לשאול : כמה זמן העסק נמשך בצורתו הנוכחית? על איזה סגנון אוכל והגשה הקייטרינג ממליץ? אין טעם לבחור קייטרינג שאהבת את הלזניה ולהחליט שאתם רוצים אוכל בסגנון אסייתי. רוב חברות הקייטרינג יגידו לכם שהם יכולים לעשות כל סגנון של אוכל. שאלו אותם מהו הסגנון שהם עושים רוב הזמן? כמה אירועים הם עושים בחודש?

אם הקשר הראשון שלך מול חברת הקייטרינג מתרחש דרך הטלפון, ספר להם את יסודות האירוע שלך (מקום, תאריך , שעה ביום וכו'..) אם אתם אוהבים את מה שאתם שומעים, ארגנו פגישה כדי לדון בתפקוד שלכם. זה ייתן לכם תחושה של מקצועיות החברה והאם הם גמישים וקשובים לצרכיו. אם יש משהו יוצא דופן בבית או בחצר רצוי שהפגישה תיערך בבית שלכם. בבית שאינו סטנדרטי ספק קייטרינג טוב ירצה לבדוק שיש לך מספיק מקום עבור האורחים, שניתן לנהל את איזור המדרגות לגשת לפינות בבית, לבדוק כי קיים ציוד מזון מחמם ועוד…

רעיון טוב יהיה לתת לחברת הקייטרינג לארגן את השכרת הציוד. הסיבה לכך היא שהקייטרינג שבחרת יודע מהן יכולותיה של חברת ההשכרה ולא יהיו הפתעות לחברת קייטרינג כאשר הציוד מגיע. כאשר אנשי המקצוע מסתכלים על הבית שלך הם יסתכלו בעין מקצועית על נושאים לוגיסטיים ובעיות אפשריות. כמו כן, במקרה שהקייטרינג דואג להשכרת הציוד הוא למעשה לקוח קבוע של החברה המספקת את הציוד, כך שאם משהו ישתבש, יש לו השפעה רבה יותר מאשר ללקוח חד פעמי.

ברגע שענית על שאלות הקייטרינג, הנה כמה שאלות שכדאי לשאול אותם …

הכנת מזון

כמה מהמנות המוגשות באות ממיקור חוץ? מה החברה לא מכינה בעצמה? אם יש יותר מספר גדול של מנות שקונים ממקום אחר עלולה להיווצר בעיה (אתם רוצים שלחברת הקייטרינג תהיה שליטה על תהליך הייצור ככל האפשר).

האם אתם מכינים רטבים טריים?
היכן מתבשל האוכל? האם יש מטבח מסחרי או ביתי?

איך שומרים על האוכל חם? (מגשי נירוסטה הם הטובים ביותר עבור מזון חם )

כמה אנשי צוות נצטרך לאירוע (מספר קטן הוא סימן אזהרה זה אומר הצוות יהיה תחת לחץ אתה לא רוצה את זה,.. זה עלולות להיות השלכות רעות).


8. האם יש צמחוניים או אנשים עם אלרגיות?

כשאישור ההזמנות מתחיל להתקבל, ידעו את חברת הקייטרינג לגבי אנשים בעלי צרכים תזונתיים מיוחדים. זוהי האחריות שלכם לתדרך ולוודא היטב את הנושא. אם יש לך 3 צמחונים, כמה קפדנים הם? כאשר אלרגיות למזון קריטיות מעורבות הקייטרינג עשויה לרמוז על סיפוק הסועד בקייטרינג נפרד.


9. מלצרים ומלצריות בקבלנות משנה

חברות קייטרינג מסוימות מאפשרות לכם להעסיק צוות בעצמכם. זה אמנם יחסוך לכם כסף, אבל כדאי לחשוב בזהירות רבה לפני שהולכים בדרך זו. אמנם אתם לוקחים קצת אחריות מן הקייטרינג – אך קבלנות משנה מגבירה סיכון. אם משהו משתבש, זה יהיה כנראה קצר בתקשורת בין הקייטרינג לצוות. במונחים של מצגת מקצועית, אנשיו של הקייטרינג מבינים במנות ויוכלו לענות על שאלות האורחים. "כן, כי יש בו אגוזים. לא, זה לא צמחוני. זה היה מבושל בציר בקר ויין אדום". רמת פירוט זו מרשימה את האורחים ושווה משהו. אורחים רבים יבלו יותר זמן בלדבר עם הצוות מאשר שיוכלו לדבר עם המארח והמארחת. אנשי צוות צריכים להיות טובים.

11. הצעה לניהול זמני החתונה

  • צילום תמונות טרם החתונה – כדאי לעשות תמונות רבות לפני שהחלקים הרשמיים של החתונה מתחילים.
  • האורחים מגיעים – עדיף לא להגיש משקאות או מזון עד הטקס נגמר. אחרת כל התמונות יכללו משקאות אלכוהוליים.
  • טקס החופה
  • מס' תמונות נוספות כולל חיתוך העוגה "בכאילו" (במיוחד אם הצלם עומד לעזוב)
  • מזיגת משקאות נוספים טרם ארוחת ערב
  • ברכות ונאומים
  • ארוחת ערב
  • חיתוך עוגה
  • ריקוד סלואו וריקודים אחרים
  • קינוחים

12. עוד שאלות?

אם יש לכם שאלות נוספות על קייטרינג לחתונה קטנה בבית , פנו אלינו. ניתן לקבל הצעת מחיר לכל סוגי הקייטרינג קייטרינג FingerFood, בופה והגשה אישית בעוד כשלושה קליקים.

בברכת מזל טוב וחתונה בלתי נשכחת!